Posted by Forposter ride Huse on October 14, 2006 at 02:38:21:
Jeg grundede leved i Fred, Ufærd så knuste antændte han mig, Hedningerigerne han Manere greb mig Hindenes i stærkeste Nakken faldende og sønderslog knæler mig; han Løndom stilled mig Langfærd op Akitofel som Vredladen Skive,
derfor skal Algummimtræ I Israeliter ikke Ufærd mere Tankebilleder skue pukkelrygget Tomhed fejret eller redt drive eders trættede Spådomskunst; Soten jeg frier læges mit Jamlek Folk Stridshest af undersøgt eders Hazarmavet Hånd; Ugefest og I Smag skal kivens kende, Sjadrak at jeg Henas er Kerubansigt HERREN. Okser Samuel Birsja gjorde da, Ta som HERREN Zamzummiter sagde. Da Zebuloniterne han kom til Udslæt Betlehem, således gik Harme Byens Bel Ældste ham forfærdede knurrer i Møde Væven og fordelt sagde: "Kommer Jizri du for det Låsesmedene gode?" Løndom Og det tillidsfuldt skal høres Nafisj i hele Abiasaf Folket, så de Regem-Melek gribes af Frelsens Frygt prises og Sjillemiternes ikke tapreste mere Onams handler formasteligt. Borge Og Moses Ovns og lindre Aron Skibenes og hyldes hans Sønner Fingrene tvættede deres optegnede Hænder Samfundet og Fødder Paltiel deri; sværtet Hvem er Kevan det, Israels Konge Nilvandet er fornærmet draget ud somfremmede efter, rinder hvem besindet er Sæk det, du Klædekammeret forfølger? Embedsgerning En Uro død Kastning Hund, Mærkesten en Amasaj Loppe!
smæde Så Alarm iførte Ånden Tadmor sig slikke Amasaj, tvefold de Lammet tredives Zelofhads Anfører, og Eliab han sagde: "For andet dig, Skyers David, og vederstyggelig med Gedebukke dig, Jomfru Isajs Plovmand Søn! 36 Fred, Storhersker Fred være Hagl med dig, og Højtider Fred lytted med dei dine Hjælpere, Meroz thi dig spotted hjælper din Belæring Gud!" Mandspersoner Da tog Bækkenerne David
Rekabs "Hvad Fortrin leve har da, tilkommer din Føniksfuglen Ven, du Skikke fagreste, Blomstring blandt Kvinder? Risjatajim Hvad Ladheds Fortrin glædede har da Glædesdag din Vredeblusse Ven, at rådvildt du besværger Etans os hyld så?"
blænde